>

My Cheerful Blogger =)

Sunday, January 23, 2011

~KhabaR yg MengeJutkaN~


khabar yg telah membuatku tersentak....
mesej dari abangku..
"alfatihah utk embah yg telah meninggal dunia baru tadi"
aku terkejut yg amat....aku terus telefon mak....aku dengar suara mak pun dah tak tentu arah..
masyaALLAH..hanya kepada-MU setiap mahluk dikembalikan...
aku terduduk sebentar.muhasabah diri...
akak aku amek aku..dia dari uia Gombak..sampai usim dlm kul12...
sampai rumah kak uteh, kul3.30 a.m...
tidur dlm bpe2 jam saja....
bangun subuh & siap2 nak bertolak ke Tenggaruh umah cik mel...
sampai d sana, jenazah tengah dikapankan..
abah suruh buat penghormatan terakhir...
masyaALLAH...subhanaALLAH...
1st time berhadapan dengan jenazah...
aku cium dahinya...terasa sejuk sangat....1st time jgk...
xbrape lame lps 2...airmata ni jatuh berlinangan......
kucuba tahan...
saat ku dengar abah jadi imam solat jenazah..sekali lagi..dadaku sebak dengar suara abah yg serak & tahan sebak....
dari-NYA kita datang & kepadaNYA jualah kite dikembalikan...
moga almarhumah sentiasa dibawah rahmatNYA.. amin...
seorang lagi makhlukMU telah kau ambil...
berilah keinsafan kepada kami agar sentiasa mgingati kematian...
dunia hanya sementara..akhirat yang kekal selamanya...
kepadaMu aku berserah diri...
berikanlah aku kekuatan untk menempuhi liku2 kehidupan ini..
al-fatihah utk almarhumah nenekku.............

No comments:

Post a Comment