>

My Cheerful Blogger =)

Monday, March 7, 2011

~Tawan Gunung Datuk~



~Bru sampai~

~Assalamualaikum buat pembaca2 blog ana…~

Seperti mana yg dijanjikan ana nak cerita perihal aktiviti ana pada 6 mac 2011 (ahad) bersamaan 1 rabiul akhir 1432H… ana melibatkan diri dalam 1 perjalanan yang penuh cabaran..

accounting course organize the activity…

~mendaki gunung Datuk di Rembau Negeri Sembilan~

Bermula cabaran kami dari KK1 lg..apabila pagi2 bangun kat blok B tak de air…huhu.. terpaksalah angkut baldi ke blok C..huhu…

Ok..kami naik bas dalam pukul 6.45 pagi..dan bertolak pada pukul7.. alhamdulilah sampai di hutan Lipur Gunung Datuk pada jam 9 pagi…=) nampaknya matahari sudah kelihatan…agak panas... namun kami tabahkan diri demi mencapai matlamat bersama..

Tepat jam 10..kami memulakan pendakian bersama 2 org abg ranger… mula2 pendakian tidaklah begitu mencabar.. setelah lama perjalanan kami..jalan semakin curam..kami terpaksa berhenti beberapa kali untuk menunggu kawan2 yg berada di belakang..=).. tiba di satu tempat..roomate ana.. ~Marly Asri~ pitam…ana rasa terkejutlah kan..huhu.. ana ambik air renjiskan kt muka die smbl bce selawat.. alhamdulilah die tersedar jgk dr lena yg sekejap..he3… lepas tu, nak tahu pe terjadi??? Die bukan main semangat lagi..jalan depan sekali..huhu..baguslah tu…=).. memang penat masa mendaki..=).. sampai atas jam 12,30.. ingatkan itulah tempat puncaknya..rupanya ada lagi tinggi.. maha suci ALLAH.. ana terasa tarbiyah dr Ilahi.. kita patut sedar..sekiranya kita inginkan kejayaan tu bukan mudah..berbagai-bagai dugaan perlu kita tempuh..kadang kita akan terjatuh, kadang kita akan rasa putus asa di tengah jalan..mampu ke diri ni nak sampai ke puncak?? Namun percayalah dugaan dan cabaran itulah yang mematangkan diri kita sebenarnya… yakinlah perjuangan itu memang pahit..tapi kesudahannya manis dan kita akan berasa sangat puas dengan usaha kita yg bersungguh2 dalam mencapai puncak kejayaan… alhamdulilah dengan berkat kesabaran sampai juga di puncak Gunung Datuk… ana terasa sangat bersyukur..terima kasih ya ALLAH…kerana permudahkan perjalanan kami…. Terpegun dengan suasana di atas puncak tu..ALLAHU AKBAR… marha2!!

(^_^)… duduk sebentar sambil muhasabah diri….ALLAH akan perkenankan apa yg kita pinta seandainya kita mulakan dengan niat yg ikhlas..terima kasih ya Ilahi….

Perjalanan untuk turun pula lain ceritanya… subhanaALLAH… kami diberi ujian lagi dengan turun dalam keadaan hujan lebat… hati mampu berzikir meminta pertolongan dariNYA… sekali lagi…marly dan huda kena cium pacat pula…he3.. namun alhamdulilah semua kembali pulih bila dibuang kembali pacat tu.. =)

Alhamdulilah sampai di dewan jam 4 ptg..masing2 kelihatan kepenatan+tak selesa sebab kekuyupan..=)..

Namun selepas semua selesai bersihkan diri..wajah2 mereka nampak berpuas hati atas kejayaan yg dicapai bersama…alhamdulilah.. moga2 kami dapat banyak manfaat daripada pendakian kami..insyaALLAH… teruskan perjuangan..jgn sesekali putus asa ye..klu rasa putus asa juga…cepat2 cari semangat baru untuk improve our strength…strive to be power… n success is by design not by accident…(^_^)


~Berada di Puncak~


~Bersama teman seperjuangan~


No comments:

Post a Comment