>

My Cheerful Blogger =)

Tuesday, May 10, 2011

~10 may 2011~ 5.00 am




Assalamualaikum wahai hati Nurul Asmaa….

Tenanglah wahai hatiku… detik masuk rakaat pertama dalam subuh itu… berderaian airmata jatuh dan terus jatuh…. Hingga jatuh menyembah sejadah.. terasa sayu dan terasa amat sedih.. mengapa ye….tidak mahu berhenti pula manik2 tak bersalah ini?? Terus bergenang air mata ini hingga rakaat terakhir….. aduh…. Sakitnya hati ini….terasa seperti ditusuk2 sembilu ditikam2 dan ditoreh2 dengan belati yang sgt tajam…. Hanya ALLAH yang mengerti apakah rasa jiwa dan raga ni…ya ALLAH aku redha dengan ketentuan yang KAU beri untukku.. aku yakin ia sebagai tanda kasih sayangMU padaku…. Alhamdulilah….. terima kasih ya ALLAH…. Mulanya terasa amat sedih dan kecewa yang amat…. Bila hati terlalu memberi sayang pada yang bukan tempatnya…akhirnya natijahnya diriku jua yang kena tanggung dan harus menerima… andai ini takdirNYA… aku redha ya ALLAH…. Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa.. aku yakin ALLAH sentiasa ingin yg terbaik untuk hambaNYA… aku yakin ALLAh sangat menyayangi hambanya jika banyak diuji dan terus diuji..lagi2 diuji dengan ujian perasaan….biarlah…dan bagaimanalah…kerana aku tahu ALLAH tengah tarbiyah diriku dan terus ingin aku kembali padaNYA…. Ya Tuhan…ya Rabb….. hambaMU ni sering terleka dan terus lalai dengan kenikmatan demi kenikmatan yang KAU anugerahkan padaku…. Aku amat hormat keputusannya…bijak sekali keputusannya…! Banyak perkara yang aku pelajari darinya… takkan mampu kulupakan hingga akhir hayatku… buatmu…. Aku sentiasa mendoakan yang terbaik dalam perjalanan hidupmu…. Ya ALLAH….jika aku jatuh cinta…. Moga aku jatuh cinta pada insan yang meletakkanMU yang paling atas dalam hidupnya… moga aku jatuh cinta pada agama yang ada padanya….amin ya rabb….

Masih terasa pegangan kejapku pada hati ini untuk merawat luka2 dan hirisan2 yang aku cipta sendiri…. Alhamdulilah mudah2an ia kan pulih…..insyaALLAH..berbekalkan kekuatan yg dikurniakanNYA….=).. ya ALLAH……beriku peluang utk menyimpan sedikit ruang utk aku mengingatinya… mengenalinya kenangan terindah buat diriku ini… masih segar di ingatan bagaimana taqdir ILAHI membuat kami salling mengenali.. terima kasih ya ALLAH.. peliharalah dia dibawah naunganMU ya ALLAH…. Amin….

Jangan bersedih ye wahai hati…. Sesungguhnya besar pahala bagi orang yang bersabar….ان الله معنا!! Jangan gundah gulana ye…pujuk lah hati ini ya ALLAH…=).. moga sakit dan kecewanya hati ni..akan buat aku lebih matang dan terus berfikiran positif.. insyaALLAH…. ~searching mardhotillah~

2 comments: