>

My Cheerful Blogger =)

Saturday, February 26, 2011

~Pengisian waktu~


Tarikh 25 Febuari 2011

Bertempat di: surau KK1

Masa: 9pm-11pm

Ana mengahadiri program ‘Dialog Siswa’ anjuran PRU USIM… alhamdulilah..ana dapat input2 yang berguna..walaupun waktu yang diperuntukkan tidak terlalu lama, namun mudah-mudahan dapatlah kesan untuk diri ana sendiri dan teman2 sekumpulan insyaALLAH… (^_^)

Dalam program tersebut, kami dipecahkan dalam 6firqah.. ana termasuk dalam firqah 5 bersama aikah…

kakak fesi yang bernama kak aina dan kak Eja… =) mereka sangat sporting…sayang akq berdua..=)

kami diberi task…..

Debate???

Wah….ana belum pernah ada hibrah untuk berdebat,… namun atas tunjuk ajar kakak fesi..ana cuba juga untuk mencari point..

Tajuk yang diberi ‘zon selesa di USIM’ ana di pihak kerajaan..

Hmm…alhamdulilah.. ana dapat keluarkan hujah2 yang agak bernas walaupun ditentang oleh pihak pembangkang… ana berasa sangat bersyukur kerana terpilih untuk participate program ini… program sebegini mampu meningkatkan soft skills kita sebagai mahasiswa.. malah dapat menyuarakan pendapat kerana sebagai mahasiswa kita telah diberi kebebasan untuk bersuara..

Setujukah anda sebagai mahasiswa USIM sentiasa berada di zon selesa??

Tiada persaingan, menjadikan mahasiswa manja (definisi kak sufi) ??

Bagaimana pendapat kalian?? Zon selesa di Usim bawa lebih banyak kebaikan atau keburukan??

Perdebatan kami hangat apabila hujah pembangkang lebih relevant… sememangnya kita di Usim terlalu mudah untuk menuntut ilmu..banyak kemudahan yang disediakan Usim..perlulah kita gunakan sebaik-baiknya( hujah kak fiza)

Bagi ana, setiap insan mempunyai pelbagai pendapat… justeru, kita perlu perbaiki diri sendiri di samping mengajak teman2 ke arah kebaikan..mudah-mudahan usaha kita ini di redhai ALLAH… ALLAH tengok sejauh mana usaha kita… =)

Di sini nak listkan teman2 1 firqah supaya tidak lupa untuk merapatkan ukhuwah… mereka adalah kak fiza,kak sufi,kak ida dan aikah tidak dilupakan..=) seronok bersama kalian…

Moga kita akan dipertemukan pada masa akan datang. insyaALLAH..

Akhirnya, cabutan bertuah berpihak pada…. Aikah!!! Dapat botol air baru..gantikan botol air lama yang hilang…he3… mabruk ilaiki!!

No comments:

Post a Comment