>

My Cheerful Blogger =)

Sunday, July 14, 2013

_Ramadhan datang lagi_


Assalamualaikum dan Salam Ramadhan Al-Mubarak 1434.. =)

Alhamdulillah masih diberi peluang untuk menjalani ibadah puasa pada bulan ramadhan kali ini.. Marilah kita sama-sama memanjatkan kesyukuran kepada NYA kerana diberi kesihatan dan kenikmatan menikmati bulan baraqah ini..

Ramadhan kali ini,ana dapat berpuasa bersama ayahanda dan bonda di kampung.. Alhamdulillah sudah 2 tahun berpuasa di kampung halaman.. =) Tahun depan tak pasti lagi dapat bersama mereka atau tidak kerana akan menghadapi latihan industri insyaALLAH.. =)

Sesungguhnya Ramadhan ini permulaannya adalah rahmat dari ALLAH, pertengahannya adalah keampunan dari ALLAH dan pengakhirannya adalah kelepasan dari azab api neraka.. Mari teman2 kita buru tawaran mega ramadhan kali ini..kerana kita tak pasti masih berpeluangkah beribadah di bulan ramadhan ini..  

Pernah tak rasa pengalaman di bulan ramadhan? kadang-kadang kita teringin nak makan sesuatu ni masa berbuka, tapi mungkin sekadar berkata pada diri sendiri atau lintasan hati.. tapi rezeki yang tidak disangka akan dapat juga masa berbuka... Alhamdulillah.. =)

Jom kita berdoa banyak2 agar kita dapat menjalani ibadah puasa dengan jayanya.. bulan ramadhan ni bulan untuk kita islah dan tarbiyah diri kita menjadi lebih baik dari sebelumnya.. kalau bukan bulan ni bila lagi kita nak berubah kan? doakan ana juga ye.. Jom upgrade iman kita! =)


Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya:“Berapa ramai orang yang berpuasa, dia tidak mendapat apa-apa dari puasanya kecuali rasa lapar”. (HR Imam Ibn Majah)






P/s: Jangan malas2 solat terawih ye.. kita solat terawih hanya sekali dalam setahun..
Mood: rindu nak solat terawih di Masjid Sultan Abu Bakar JB sebelah maahad johor.


No comments:

Post a Comment